Outlet męski – czy to ma sens?

admin/ Lipiec 13, 2017/ PORADY

Zakupy w sklepach, zwłaszcza tych z ubraniami to bezapelacyjnie świat owładnięty przez kobiety, które między półkami i regałami pełnymi butów, bluzek czy sukienek czują się jak ryba w wodzie. Ile to razy panowie spędziliśmy długie godziny w poczekalniach, przymierzalniach czy na ławce w pasażu handlowym, kiedy nasza ukochana zatraciła się bez reszty w szale zakupowym.

Nie jest to jednak tak do końca wina kobiet, że lubią spędzać tyle czasu robiąc zakupy, bowiem właściciele sklepów odzieżowych, znając doskonale swoich klientów, przygotowują swoją ofertę tak, by jak najlepiej trafiała ona w gusta i upodobania żeńskiej części osób wybierających się na zakupy. Wynika to również poniekąd z uwarunkowań behawioralnych i tego w jaki sposób obydwie płcie postrzegają robienie zakupów. Panowie w przeważającej części (choć są wyjątki) robią zakupy bardzo metodycznie, tzn. wyznaczają sobie cel i go realizują. Kobiety z kolei mogą w sklepie spędzić wiele czasu na poszukiwaniu czegoś, czego pierwotnie kupić nie planowały, a nierzadko z takich poszukiwań wyjść z pustymi rękoma.

outlet męski

Szczególne oblężenie sklepy odzieżowe mogą przeżywać w momencie, kiedy organizowane są wyprzedaże lub promocje, bowiem cena jest chyba najlepszym wabikiem na klienta, nawet takiego, który nie do końca wie co chce kupić, a nawet nie planował wcześniej żadnych zakupów.

Sytuacja ta powoli się jednak zmienia od czasu, w którym na rynku na dobre zagościły outlety odzieżowe. Specyfika tych sklepów polega na oferowaniu klientom produktów, których cena została na stałe obniżona i to często o kilkadziesiąt procent, zatem niezależnie od sezonu czy pory roku, tego typu sklepy mogą stale oczekiwać na klientów.

Firmy i sklepy odzieżowe nie mogą sobie jednak pozwolić na zaniedbanie i utratę męskiej części klientów, dla których bądź co bądź są one również częścią życia. Wielu facetów rezygnuje z zakupów w dużych sklepach ze względu na tłok i konieczność przedzierania się przez sterty ubrań, tylko po to by znaleźć pasujący na siebie T-shirt czy jeansy. Z tego względu jedne sklepy oddzielają bardzo znacząco sekcje damskie i męskie w swoich sklepach, a inne idąc za ciosem tworzą nawet osobne sklepy, w których prezentują artykuły dla wybranego klienta.

Outlet męski to miejsce, do którego każdy facet może wskoczyć i w 10 minut kupić wszystko czego potrzebuje, a jednocześnie nie wydać całych swoich oszczędności. Schemat męskich zakupów to temat, który może fascynować i otwierać przed markami odzieżowymi i butikami całkiem nowe możliwości. Na pewno cechy, które mogą przyciągnąć mężczyzn do sprawdzenia oferty sklepów jest odpowiednie ułożenie towarów i ich odpowiednia segregacja, aby nie trzeba było w lecie przedzierać się przez sekcje z kurtkami na zimę, po to by zobaczyć jakie sklep ma w ofercie szorty. Istotne jest również to by dostęp do różnych rozmiarów ubrań był w zasięgu ręki, oraz by cena za towar było dobrze widoczna.

Zakup przeciętnego faceta, który wybiera się po spodnie wygląda mniej więcej tak: wchodzę do sklepu, namierzam sekcję spodni, rzucam okiem na wybór, biorę swój rozmiar, przymierzam, kupuję. Bez zbędnego błądzenia po sklepie i sprawdzania miliona innych możliwości. Dlatego każdy outlet męski znając swój target z pewnością może przypaść do gustu klientowi, kiedy dostosuje swój sklep do jego potrzeb.

Kobiety i mężczyźni różnią się od siebie na wielu płaszczyznach, a zakupy są niewątpliwie jedną z nich.